Comença el compte enrera per les obres del Metro de Sabadell
Comença el compte enrera perquè Sabadell disposi de metro. Això permetrà a la ciutat fer un salt qualitatiu molt gran, tant pel que fa a la mobilitat com a la connexió entre les diferents zones de Sabadell.
El que avui ja és una realitat és fruit de molts anys de treball: concretament vam presentar les al·legacions al Pla Director d’Infraestructures l’octubre de 2001 en un acte solemne amb totes les entitats ciutadanes al Saló de Plens. En aquell moment alguns van pensar que somiàvem i avui ja és a punt de convertir-se en realitat.
Per coordinar les obres i fer-ne un seguiment acurat, l’Ajuntament ha posat en marxa l’Oficina de Seguiment de les Obres que es van licitar a finals d’any. Aquesta Oficina s’encarregarà de fer el seguiment de les obres en coordinació amb GISA i de coordinar tots els serveis de l’Ajuntament que hi estan implicats”. També tindrem especial cura de totes les accions de comunicació que es faran a la ciutadania en general i als afectats directament per les obres”.
Atesa la gran magnitud de les obres de perllongament dels Ferrocarrils i com que es tracta d’una obra amb repercussió a l’espai públic, es treballarà per tal que l’impacte a la vida quotidiana de la gent sigui el mínim possible. Es tracta de la major inversió que ha tingut mai Sabadell i transformarà la ciutat completament. Per això, cal una sensibilitat especial.
S’obriran 5 Oficines d’Informació
La informació i la comunicació a la ciutadania serà el primer dels eixos de treball, per aquest motiu s’instal·laran punts d’informació de les obres del tren en cada punt on es facin obres.
En primer lloc, cal dir que l’Oficina del Centre continuarà ubicada al Casal Pere Quart. De fet, aquesta oficina funciona des del mes de desembre de l’any 2006 i en aquest període s’han atès prop de 4.300 persones. Una segona oficina s’ubicarà entre la Concòrdia i la plaça Espanya; una tercera al Centre Cívic de la Creu Alta, a Cal Balsach; una quarta a la zona nord, als voltants de la plaça del Pi i una cinquena al barri de Gràcia. Aquesta última entrarà en funcionament més tard, perquè les obres començaran 16 mesos després de l’arribada de les màquines a la ciutat. Al mateix temps, és previst que s’articulin altres mecanismes d’informació i comunicació que s’aniran detallant en els propers dies.
Hi haurà 6 Comissions de Seguiment
També es crearà una Comissió de Seguiment de Ciutat fruit de la comissió que fins a la data s’ha encarregat d’analitzar el projecte del perllongament dels Ferrocarrils i que ara hauria de fer el seguiment de les obres tant en l’àmbit econòmic, com polític i social. A més, l’Ajuntament preveu crear 5 Comissions de Seguiment per a cada àmbit d’estació, que estaran formades, entre altres, de representants de les entitats i associacions implicades i/o afectades i totes aquelles que hi vulguin ser presents a cada territori.
Un altre gran eix de treball serà el seguiment tècnic que les obres. En aquest sentit, per part de l’Ajuntament hi haurà un seguiment continu de les obres en coordinació permanent amb els responsables de l’empresa i de GISA.
En darrer terme, una altra línia d’actuació important serà la coordinació dels serveis municipals afectats, com és el cas de la mobilitat, el trànsit i el transport; les obres públiques; la seguretat ciutadana; els residus; les relacions ciutadanes, l’atenció ciutadana i la comunicació, entre d’altres.
Precisament, ja han començat les reunions de coordinació i en els propers dies se’n faran més amb tot el personal dels serveis afectats d’una o altra manera perquè tothom en tingui coneixement i pugui donar la informació.
1 comentari:
Vull expressar la meva satisfaccció per la proposta definitiva de consens que millora la proposta inicial i també perque contempla la realització d'un gran parking a l'Avinguda Josep Tarradellas , una zona amb greus problemes d'estacionament. Enhorabona
Publica un comentari a l'entrada