.

28/6/07

Benvinguda al 30 Nits!

Recuperar un espai emblemàtic i que torni a mans de la ciutat sempre és un orgull. Com a alcalde ho he pogut viure en diferents moments, un dels més recents el del Teatre Principal, on la ciutadania va respondre omplint el teatre durant dos mesos d’actes inaugurals. Doncs ahir vaig poder gaudir de nou d’aquest sentiment. Assegut al pati del Castell de Can Feu, gaudint d’un concert de la Maria del Mar Bonet, inaugurant el 30 Nits, fent del Castell una festa ciutadana.

La inauguració del 30 Nits és sempre un moment emblemàtic, per nosaltres marca l’inici de l’estiu. Doncs bé, ahir, assegut al Castell de Can Feu vaig tenir la certesa que no podríem haver escollit un lloc millor per donar el tret de sortida. La combinació ha estat immillorable perquè els ingredients eren els millors: el millor espai i el millor festival.

Amb la massiva resposta durant les visites guiades al Castell de Can Feu els ciutadans i ciutadanes de Sabadell ja van demostrar el seu orgull, la seva alegria per tornar a tenir el Castell entre el patrimoni de la ciutat. Durant el 8 anys de festival 30 Nits, el públic ha donat nom i prestigi a aquesta inundació de cultura a tots els racons de la ciutat.

Un bon inici augura un bon final. Amb un inici com aquest, el 30 Nits serà un èxit. Amb una estrena com aquesta, el Castell de Can Feu serà un dels grans espais de la nostra ciutat. Gràcies a tots els que ho heu fet possible.

1 comentari:

Anònim ha dit...

30 nits és una passada. Jo envejava el Grec de Barcelona però no em podia gastar tantes peles cada nit (sopar, parquing, l'entrada ben cara), després a més et vas fent gran i tanta massificació com hi ha al Grec amb tants giris i tanta gent... doncs cada vegada em feia més mandra. I altres festivals arreu de Catalunya encara demanaven més infrastructura. Pero un dia va arribar el 30 nits, i la meva vida d'estiu a canviat radicalment. Sopo a casa o per algun bar de la ciutat, quedo amb els amics, i a veure què fan avui. Que si flamenc, que si música, que si circ, que si relats... tot a l'aire lliure, i després una copa per comentar la jugada i cap a casa. Avui em gasto uns 30 euros com a molt, abans el mateix em costava 100. I fins i tot si vull no pago res (suro de casa sopat i molts espectacles són gratuïts).

En fi, que ja era hora que ens posessim les piles i reivindiquessim la cultura prop de casa. És un plaer passejar pel centre històric de la ciutat o pel parc Catalunya i veure un bon espectacle, i tenir la casa ben aprop si l'endemà has d'anar a treballar. Per tant, per economia, comoditat i qualitat... jo 30 nits i s'acabat.

Gràcies i no deixeu de fer-lo mai, alcalde, perquè som molts els que ja no volem estar-ne sense !