Un passeig per les obres de Metro Sabadell
Aquest dissabte ha estat un d’aquells dies que cal mantenir en la memòria. Serà interessant poder recordar com s’estan construint les estacions de Metro Sabadell quan comenci a funcionar el nou traçat. Els treballs són dignes de veure: la grandària de les màquines, la cura que tenen els operaris, les perforacions del terreny... et deixen bocabadat.
El cert és que és impressionant poder veure “a peu d’obra” com evolucionen els treballs de perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat a la nostra ciutat. Sabadell està vivint una gran transformació, que la consolidarà, definitivament, com a pol d’atracció per al conjunt de la comarca, i que propiciarà la connexió de tots els seus barris, reduint les distàncies a una mera qüestió de minuts.
El perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya serà molt aviat una realitat, i gràcies a l’execució d’aquesta ambiciosa actuació, Sabadell podrà disposar d’una línia que connectarà el barri de Gràcia amb Ca N’Oriac, la Creu Alta amb Sant Julià, el Centre amb Can Deu... Serà com tenir el Metro, a peu de casa.
Uns 90 ciutadans, membres de les 6 Comissions de Seguiment encarregades d’analitzar l’evolució de les obres de Metro Sabadell, han pogut visitar els treballs a dia d’avui. Us n’adjunto algunes imatges perquè veieu la magnitud del que s’està fent.
El cert és que és impressionant poder veure “a peu d’obra” com evolucionen els treballs de perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat a la nostra ciutat. Sabadell està vivint una gran transformació, que la consolidarà, definitivament, com a pol d’atracció per al conjunt de la comarca, i que propiciarà la connexió de tots els seus barris, reduint les distàncies a una mera qüestió de minuts.
El perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya serà molt aviat una realitat, i gràcies a l’execució d’aquesta ambiciosa actuació, Sabadell podrà disposar d’una línia que connectarà el barri de Gràcia amb Ca N’Oriac, la Creu Alta amb Sant Julià, el Centre amb Can Deu... Serà com tenir el Metro, a peu de casa.
Uns 90 ciutadans, membres de les 6 Comissions de Seguiment encarregades d’analitzar l’evolució de les obres de Metro Sabadell, han pogut visitar els treballs a dia d’avui. Us n’adjunto algunes imatges perquè veieu la magnitud del que s’està fent.
5 comentaris:
Felicitats per el nou projecte i l'evolució de les obres. Realment, l'altre dia em vaig quedar al.lucinada veient a la plaça de l'ajuntament com aquelles enormes máquines treballaven fins i tot en dissabte a la tarda-nit.
Encara que jo soc de les que opta per anar caminant per la ciutat, excepte quan hi ha pressa, m'alegro molt per aquella gent que tenia un accés més difíl per arribar a les seves llars.
Tan de bo, en el meu poble comencessin a fer algo també per el transport, que cada cop va a pitjor, i el cotxe és la opció que tens si no vols arribar més de 30 minuts tard el 90% dels cops.
Jennyfer
Felicitats per les obres de FGC.
La meva pregunta és: Per quan l'estació de Rodalies de Can Llong? Nomès és fer una estació ja que les vies estan posades.... i si es reobre el baixador de Castellarnau provisionalment?
Adjunt comentari de l'alcalde: El passat 21 de desembre, l'alcalde Manuel Bustos, en l'habitual roda de premsa de cap d'any, va anunciar: Sabadell, a més, ha demanat a la Generalitat sol·licitar de manera conjunta a l'Estat, la construcció de l'estació de RENFE al barri de Can Llong-Castellarnau o "en el seu defecte demanem la posada en funcionament del baixador de Castellaranau de manera provisional, si és que la construcció de la nova estació s'allarga més enllà del 2009", ha explicat l'alcalde.
Espero que algú em pugui dir como esta al tema.
Gràcies!
Laura,
l'Ajuntament de Sabadell ha posat de manifest, des de fa ja força anys, la conveniència de tenir una estació a Can Llong. La necessitat, que en un primer moment era més una previsió de futur, ara és ja imperiosa una vegada el nou barri de Can Llong ha esdevingut una realitat i són molts els ciutadans i les ciutadanes que hi viuen.
Pel que fa a la seva ubicació, l'estació de Can Llong s'ha previst al costat de la Ronda Europa, que és un àmbit molt més central en el barri que no pas el baixador de Castell Arnau, massa desplaçat cap a ponent i que actualment requeriria una inversió important per tornar a posar en funcionament.
Fruit de la insistència municipal, Can Llong està en el Pla de Rodalies de Renfe aprovat el febrer de 2009 pel govern de l'Estat Espanyol. Ara caldrà fer els corresponents projectes i posteriorment la construcció. No és un procés curt. De fet, tot i ser cert que ja hi ha les vies, cal fer les andanes i l'estació i urbanitzar la plaça. Amb tot, des de l'aprovació del Pla, l'Ajuntament ja s'ha posat en contacte amb les administracions responsables per agilitzar el procés.
Manuel Bustos
Gràcies Sr. Bustos per la seva ràpida resposta. Ja que el pla esta aprovat desde febrer i ha alguna previsió de l'obertura? Tot el procès que duraria 6 mesos, 1 any, etc.... ? Gràcies
Laura,
En aquests moments no podem donar encara una data. Com us deia, l'estació està en el pla de Rodalies, però encara hi ha molta feina a fer fins a tenir l'estació feta (Avantprojecte, projecte, finançament, licitació de les obres i construcció.) Amb tot, aquesta és una actuació prioritaria per l'Ajuntament i per això estem treballant ja amb les administracions responsables. Tan bon punt tinguem el compromís d'un calendari en ferm el farem públic.
Manuel Bustos
Publica un comentari a l'entrada