Un nou espai a Can Gambús
La ciutat creix i per això estem creant més espais de qualitat amb serveis i equipaments per tothom. Un exemple és Can Gambús, que ja és el barri més jove de la ciutat després que aquests dies s’hagi obert el seu primer carrer: el carrer de Malta.
Aviat també es podrà transitar pel nou tram de la Ronda Europa, que serà la principal via de comunicació de Can Gambús i que enllaçarà amb el tram actual. D’aquesta manera, els vehicles que vinguin de l’autopista C-58 i vulguin anar cap al nord ja no hauran de travessar el centre urbà.
La rotonda que hi ha a la carretera de Terrassa amb la ronda d'Europa, s'ha realitzat d'acord amb el projecte d'urbanització de les obres de Can Gambús i les millores proposades pels tècnics del departament de Mobilitat, Trànsit i Transports de l'Ajuntament de Sabadell. Actualment, la carretera que arriba de Can Llong és de dos carrils de circulació i la previsió és passar a quatre, amb la qual cosa el trànsit que ve d'aquest sector tindrà més fluïdesa. En aquest moments, les obres de Can Gambús encara no estan recepcionades i la rotonda no funciona com a tal ja que només està en servei la semirotonda de la banda de Can Llong i, els vehicles que procedeixen de Terrassa i van en aquesta direcció ocupen un carril de la carretera per girar a l'esquerra. Quan es faci la recepció de les obres de la urbanització de Can Gambús, aquest gir s'anul.larà i la rotonda funcionarà com a tal. Tenint en compte tot això, el departament de Mobilitat, Trànsit i Transports municipal ja preveu, en el moment de l'obertura, la sincronització dels semàfors en aquest punt per tal que el trànsit sigui el més fluïd possible.
Aviat també es podrà transitar pel nou tram de la Ronda Europa, que serà la principal via de comunicació de Can Gambús i que enllaçarà amb el tram actual. D’aquesta manera, els vehicles que vinguin de l’autopista C-58 i vulguin anar cap al nord ja no hauran de travessar el centre urbà.
La rotonda que hi ha a la carretera de Terrassa amb la ronda d'Europa, s'ha realitzat d'acord amb el projecte d'urbanització de les obres de Can Gambús i les millores proposades pels tècnics del departament de Mobilitat, Trànsit i Transports de l'Ajuntament de Sabadell. Actualment, la carretera que arriba de Can Llong és de dos carrils de circulació i la previsió és passar a quatre, amb la qual cosa el trànsit que ve d'aquest sector tindrà més fluïdesa. En aquest moments, les obres de Can Gambús encara no estan recepcionades i la rotonda no funciona com a tal ja que només està en servei la semirotonda de la banda de Can Llong i, els vehicles que procedeixen de Terrassa i van en aquesta direcció ocupen un carril de la carretera per girar a l'esquerra. Quan es faci la recepció de les obres de la urbanització de Can Gambús, aquest gir s'anul.larà i la rotonda funcionarà com a tal. Tenint en compte tot això, el departament de Mobilitat, Trànsit i Transports municipal ja preveu, en el moment de l'obertura, la sincronització dels semàfors en aquest punt per tal que el trànsit sigui el més fluïd possible.
De tota manera, cal tenir en compte que el disseny d'aquests vials mai està pensat per suplir la futura ronda Oest, que és imprescindible per afavorir el trànsit de llarga distància al voltant de la ciutat i entre els extrems de la mateixa, funció aquesta que, de moment, estan absorvint els vials interiors del municipi.
Després del carrer Malta, s’aniran obrint progressivament altres vies. I el barri s’anirà dibuixant amb habitatges, espais verds... Can Gambús tindrà llums que evitaran la contaminació lumínica, una central de recollida pneumàtica, fonts, jocs infantils, aparcaments per a bicicletes... En definitiva, tot el necessari per fer del nou barri i de Sabadell una ciutat millor per viure-hi.
2 comentaris:
Em sembla molt bé, molt bonic tot però crec que a la rotonda de l'enllaç de la ronda europa a traves de la n150 está mal planificat i es generaran embusos a les hores puntes. Demano des d'aqui la revisió de les temporitzacions dels semafors que regulen aquesta "rotonda", ja que em sembla molt trist que dos barris nous com Can Llong i Can Gambús hagin de patir una mala planificació d´insfraestructures a curt i mitjà termini, ja que sé que la solució futura serà la ronda del 4rt cinturó, però això va per llarg i mentrestant els ciutadans de Can LLong hem de patir cada matí més de 10minuts de retencions i espera al semafor que enllaça amb la n150. Solucions, ja!.
Solucions Ja!!!, no hi són. Primer es proposa i després es disposa.
Les propostes són viables si són eficients, eficaces i possibles.
Proposa, proposa... però en un to com cal.
Publica un comentari a l'entrada